در این مقاله به بررسی همهی اطلاعاتی که استودیوی یوبیسافت (Ubisoft) از بازی Assassin’s Creed Valhalla منتشر کرده است، خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه با میرد همراه باشید.
به تازگی استودیوی یوبیسافت بهطور رسمی از بازی Assassin’s Creed Valhalla رونمایی کرد و تایید شد که این بازی عنوان میان نسلی بوده و برای کنسولهای نسل هشتم و نهم در تعطیلات سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. اگرچه ما هنوز چیزی از گیمپلی این بازی ندیدهایم، اما برخی اطلاعات و ویژگیهای این بازی برای ما روشن شده است که با بررسی آنها خواهیم پرداخت:
شخصیت اصلی
در خط مقدم حمله وایکینگها به انگلیس ما ایور (Eivor) را خواهیم داشت، مهاجم وایکینگ که شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Valhalla است. بر خلاف نسخه قبلی، Valhalla فقط به شما اجازه میدهد تا با یک شخصیت اصلی بازی کنید، اگرچه قادر خواهید بود که جنسیت ایور را انتخاب کنید. همچنین چندین گزینه شخصیسازی برای مو، خالکوبی و سایر موارد نیز وجود دارد. قابلیت Eagle Vision نیز در این نسخه توسط یک کلاغ به نام سینین (Synin) ایجاد میشود و نه یک عقاب، این موضوع برای یک وایکینگ منطقی به نظر میرسد.
خط داستانی زمان حال
خط داستانی در زمان حال در بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز ادامه مییابد و مانند دو نسخهی قبل حول محور شصیت لیلا حسن (Layla Hassan) خواهد بود. شخصیت لیلا حسن یکی از ضعیفترین بخشهای سری Assassin’s Creed بوده و امیدواریم این شخصیت در نسخهی جدید پیشرفت کرده باشد. همچنین بهنظر میرسد که خط داستانی زمان حال در این نسخه گستردگی بیشتری خواهد داشت.
ساختن قلمرو
بزرگترین و جالبترین مکانیک جدیدی که در ابن بازی وجود دارد ساختن قلمرو و شهرکسازی است. پس از استقرار در انگلستان، ایور و یارانش قلمرو و شهرکی میسازند که به عنوان خانه اصلی شما در طول بازی خدمت خواهد بود. این شهرک به عنوان مرکز اصلی انواع و اقسام مکانیزمها، محوریت داستان وشخصیتها بازی عمل میکند. نکتهی جالب توجه این است که این شهرک و قلمرو مکانیزمهای شخصیسازی و توسعهپذیزی بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، شما میتوانید ساختمانهای جدیدی به این مکان اضافه کرده و تعداد بیشتری از افراد را به دهکده وایکینگ خود جذب کنید و باید توجه داشته باشید که هر ساختمان کاربرد متفاوت خود را دارد و درنتیجه اشخاص خاص خود را میطلبد.
انتخابها و پیامدها
مکانیکهای انتخاب و پیامد و گزینههای گفتگو بزرگترین تغییراتی بود که یوبیسافت در فرمول Assassin’s Creed در سال 2018 معرفی کرد و نسخهی جدید همین مسیر را پیش میبرد. همچنین بد نیست بدانید که بسیاری از تصمیمات بزرگی که شما میگیرید با پیامدهای موجود در داستان در ارتباط خواهد بود. به عنوان مثال، اتحادهایی که ایجاد کردهاید یا روابطی که بین قبیلهها در نتیجه اقدامات شما ایجاد میشود در داستان بازی اثر میگزارد.
نقشه بازی
بازیهای Assassin’s Creed هرگز از ارائه محیطهای جهانباز بسیار بزرگ به بازیبازان خودداری نمیکنند و احتمالاً میتوان انتظار داشت که چنین موردی در مورد Valhalla نیز رخ دهد. در حالی که هنوز مشخصات خاصی از نقشه این بازی منتشر نشده است، اما سازندگان این بازی تایید کردهاند كه این نقشه «بسیار بزرگ» است و مجموعههای بزرگی از نروژ و انگلیس را در برمیگیرد.
پیشرفت
به نظر میرسد Assassin’s Creed Valhalla مکانیک پیشرفت متفاوتی را را نسبت به بازیهای قبلی این مجموعه خواهد داشت اشرف اسماعیل، طراح ارشد این بازی، در گفتگو با Game Informer بیان کرد:
پیشرفت در Valhalla بیشتر مربوط به قدرت کلی است تا شمارهی سطح و این قدرتها به تدریج با مهارتهایی که در طول بازی به دست میآورید ایجاد میشود.
پراکندگی کمتر
سنگینی بیش از حد Odyssey که کم و بیش بازیبازان را وادار به انجام فعالیتهای جانبی میکرد یکی از مهمترین عناصر مورد انتقاد بازی هنگام معرفی در سال 2018 بود، اما به نظر میرسد بازی Valhalla اصلاحاتی را در این زمینه انجام داده است. سازندگان در مصاحبهای اعلام کردند که فقط میخواهند بگذارند بازیبازان محتوای مورد نظر خود را بازی كنند و دیگر مجبور نیستند که کارهای جانبیای که برخلاف میلشان است را انجام دهند.
مبارزات
طی چند سال گذشته، Assassin’s Creed پیشرفتهایی را در زمینهی مبارزات با هر نسخهی جدید شاهد بوده است و بهنظر میرسد که این روند در Valhalla نیز ادامه خواهد یافت. براساس آنچه که توسعهدهندگان گفتهاند، آنها خوب میدانند که مبارزه خوب در هر بازی که ادعا میشود مربوط به وایکینگها است، بسیار مهم خواهد بود. یوبیسافت در این بازی نوید جنگ وحشیانه و تأثیرگذارتری میدهد که در ادامه به پیشرفتهای نسخههای قبلی خود ادامه خواهد داد. یکی از دلایل آنها برای اثبات این امر، دشمنان متتوع و باهوشتر است، این دشمنان برای شکست شما به کمک یکدیگر خواهند آمد و با هم همکاری میکنند. همچنین قطع اندام نیز به مبارزات این بازی اضافه شده و در مجموع مبارزاتی خشنتر را نسبت به نسخههای پیشین شاهد هستیم.
بازگشت Hidden Blade و مخفیکاری
وقتی حرف از Assassin’s Creed اولین چیزی که به ذهن میآید سلاح خاص، جذاب و منحصربهفرد Hidden Blade است و حالا پس از غیبت در نسخهی قبلی این سلاح کشنده در این نسخه بازخواهد گشت. البته تاثیر این سلاح بر داستان این بازی و چگونگی دستیابی شخصیت اصلی به آن هنوز مشخص نیست. همچنین شما در این بازی میتوانید وانمود به مردن کنید اما تاثیر ان بر گیمپلی هنوز مشخص نشده است. مخفی شدن در جمعیت نیز مجددا به این بازی بازگشته و به طور کلی عناصر نسخههای قدیمی در این بازی مشاهده میشوند.
گیمپلی در دریا
به جز موارد جزئی گیمپلی دریایی همیشه بخش بزرگی از سری Assassin’s Creed از نسخهی سوم به بعد است و این قابلیت در بازی Valhalla نیز وجود خواهد داشت، اما انتظار نداشته باشید که گستردگی آن اندازهی Odessey و Black Flag باشد. هرچند، کشتی و خدمهی دریایی ایور نقش زیادی در بازی و گشت و گزار در جهان آن ایفا خواهند کرد.
حملات
بازیبازان مکانهای نظامی مختلفی را در کل نقشه انگلیس در Assassin’s Creed Valhalla مشاهده میکنند و با در نقش وایکینگی بهنام ایور میتوانند به تک تک آنها حمله کنند. با استفاده از این حملات بازیباز میتواند منابع و پول بیشتر برای ساختوساز در قلمرو خود داشته باشد و پیشرفت کند.
عدم انتشار برروی استیم
شرکت یوبیسافت رسما تایید کرد که بازی Assassin’s Creed Valhalla فقط در فروشگاه شخص ثالث اپیک گیمز فروخته خواهد شد. همچنین از طریق سرویس Uplay شرکت یوبیسافت نیز در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که بازی The Division 2 اولین بازی بزرگ یوبیسافت بود که به صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز قرار گرفت. این بازی هرگز بر روی فروشگاه استیم منتشر نشد. هنوز مشخص نیست که شرکت یوبیسافت چنین رویهای را برای بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز در نظر دارد یا خیر.
بازی Assassin’s Creed Valhalla عنوانی میان نسلی بوده و قرار است در تعطیلات سال 2020 میلادی برروی کنسولهای پلیاستیشن 4، اکسباکس وان، پلیاستیشن 5، اکسباکس سریز اکس و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر شود. علاقهمندان میتوانند اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از نشانی قرار گرفته، مطالعه و یا دنبال نمایند.
منبع: Gamingbolt